2017. dec 15.

Üvegbe zárt áfonyás-zabpelyhes keksz karácsonyra

írta: naturvia
Üvegbe zárt áfonyás-zabpelyhes keksz karácsonyra

Ajándékötlet édesszájú barátoknak

Amikor a befőttes üveges dekorációkról írtam, láttam egy tuti ötletet. Az USA-ban nagy divat, hogy mindenféle süti vagy forró csoki száraz hozzávalóit belepakolják rétegesen egy befőttes üvegbe, tesznek a tetejére egy szép anyagot, vagy csomagolópapírt, és szalaggal rákötik a receptet, és az elkészítési módot. Gondoltam, karácsonyra én is ilyet készítek az édesszájú barátoknak.

Igen ám, csak az összes szép és mutatós képhez tartozó recept egy cukorbomba. Elkezdtem hát keresgélni valami olyan süti- vagy kekszreceptet, ami picit egészségesebb hozzávalókból készül. Találtam is jót itt, ki is próbáltam, kicsit átvariáltam, és nagy sikere volt. Jöhet hát a csomagolás, és az ajándékozás!

Próbáljátok ki Ti is!

Íme az átvariált recept:

Áfonyás-zabpelyhes keksz csokidarabokkal

Hozzávalók:

  • 125 g kókuszzsír
  • 60 g nyírfacukor
  • 60 g nádcukor
  • 1 tojás
  • 100 g fehér tönkölyliszt
  • 150 g zabpehely
  • 100 g aszalt áfonya (cukrozatlan)
  • 80 g étcsokoládé (minél magasabb kakaótartalmú, én 90 %-osat tettem bele)
  • 1 kávéskanál őrölt gyömbér
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • fél kávéskanál só

Elkészítés:

  • összekeverjük a hozzávalókat
  • teáskanálnyi adagokat rakunk szépen egymás mellé (nem kell nagy helyet hagyni, mert nem terülnek el nagyon) a sütőpapírral borított tepsibe
  • alsó-felső sütéssel 170 °C-on 10-12 perc alatt kész (ilyenkor még nagyon puha)
  • ha kihűlt, máris fogyasztható (keményedik valamennyit, de így is puha; olyasmi lesz, mint egy jó müzliszelet)

(Ha tetszett a bejegyzés, és hasznos volt a számodra, megköszönöm, ha megosztod barátaiddal, ismerőseiddel!

A képek mind a saját tulajdonomat képezik. Ha használni szeretnéd őket, vagy a bejegyzést, kérlek azt pontos forrásmegjelöléssel tedd (lehetőleg linkkel), és az idézésre vonatkozó szabályok betartásával!)

Itt találkozhatunk még: webáruház, facebook

Szólj hozzá

karácsony újrahasznosítás csokoládé édesség recept keksz diy szódabikarbóna áfonya ajándékötlet zabpehely befőttesüveg kreatív csomagolás