2017. dec 18.

(nemcsak) Hófehér díszek szódabikarbónás csodagyurmából 2.

írta: naturvia
(nemcsak) Hófehér díszek szódabikarbónás csodagyurmából 2.

2. rész - Szódabikarbónás gyurma: tippek a díszítéshez

Már el tudjuk készíteni ezt a szuper szódabikarbónás gyurmát. Ki is hűlt, és jól át is gyúrtuk.

Nos, akkor díszítsünk!

  • Lehet nyomdázni, és úgy kiszaggatni.

Nyomdázhatunk valamilyen növénnyel (mondjuk tuja levelével), vagy bármilyen szép mintás anyaggal (például csipkével), vagy sütipecséttel. Vagy eleve szaggathatjuk mintás sütiszaggatóval (más néven fondant kiszúró)

  • Szí­nezhetjük is, ételfestékkel.

Ha az ételfestéket eleve belefőzzük, akkor szép, egyenletes színt kapunk. Ha a kész gyurmába gyúrjuk bele utólag, akkor érdekes, márványos lesz a végeredmény. Nekem ez utóbbi jobban tetszik, de nyilván í­zlés dolga. Én málna szí­nű ételfestéket választottam, ettől szép kislányos rózsaszí­n lett a gyurma.

  • Szórhatunk bele csillámport.

Ezt is utólag kell belegyúrni, szép egyenletesen eloszlatható. Én arany szí­nűt tettem hozzá.

  • És végül festhetjük is a kész, kiszáradt dí­szeinket. Például akril festékkel.

A teljes száradáshoz 2-3 nap szükséges szobahőmérsékleten.

A hófehér szódabikarbónás dí­szekhez szolí­d, vékony viaszolt szálakból készí­tettem akasztót. Szerintem a piros tökéletes választás. Kiemeli a hófehéret, és nagyon karácsonyi.

1. rész - Szódabikarbónás gyurma: hozzávalók és elkészítés lépésről lépésre

Jó ügyeskedést!

(Ha tetszett a bejegyzés, és hasznos volt a számodra, megköszönöm, ha megosztod barátaiddal, ismerőseiddel!

A képek mind a saját tulajdonomat képezik. Ha használni szeretnéd őket, vagy a bejegyzést, kérlek azt pontos forrásmegjelöléssel tedd (lehetőleg linkkel), és az idézésre vonatkozó szabályok betartásával!)

Szólj hozzá

karácsony diy szódabikarbóna ünnepi dekoráció kreatív csomagolás